חדשות ועדכונים

שלוש מטרות - האגודה התאוסופית
התאוסופיה הקלאסית

ציטוטים מתוך כתביה של הלנה בלאוואצקי המייסדת של התנועה התאוסופית


    

ציטוטים מתוך כתביה של הלנה בלאוואצקי
בהיותנו מאמינים בעולם רוחני ובלתי נראה, איננו יכולים להבין אותו בשום דרך , אלא רק כמחובר ותואם לעולם החומרי, האובייקטיבי; כי הן התצפיות והן ההיגיון מלמדים אותנו שהעולם החומרי הוא התוצר והביטוי הנראה של העולם הרוחני, ושהחוקים השולטים בשניהם הם זהים. "ברגע הנשגב של המוות, וגם אם המוות הוא פתאומי, רואה כל אדם את חייו עוברים בסך לפניו, לכל פרטי הפרטים. לרגע קט – האישי מתמזג עם הנשמה ועם העצמי היודע-כל. אך רגע זה די בו כדי להראות לו את כל שרשרת הסיבות שפעלו במשך חייו." מתוך "מפתח לתאוסופיה"

" .... האהבה הרוחנית הקדושה היא נצחית, והקארמה מביאה, במוקדם או במאוחר, את כל אלה שאהבו זה את זה באהבה רוחנית שכזאת לידי התגשמות-מחודשת בתוך אותה קבוצה משפחתית. ושוב אומרים אנו, שהאהבה אחרי המוות....יש לה כוח אלוהי ומאגי, המשפיע מחדש על החיים. ...כי האהבה הינה מגן חזק ואין היא מוגבלת במרחק או בזמן. " מתוך "מפתח לתאוסופיה"

"ההיגיון הארצי עשוי להסכים עם המדע החומרני, שאומר: "אין אלוהים." אך,מצד שני , העצמי הגבוה שלנו....לא רק מאמין. הוא יודע שקיימת אלוהות בטבע, וכי המהות הבלתי מנוצחת הזו שבראה את כל הקיים חיה בתוכנו כפי שאנו חיים בתוכה. שום אמונה דוגמטית או מדע מדוייק אינו מסוגל לעקור את אותה תחושה אינטואיטיבית הטבועה באדם לאחר שהתעוררה בו באופן מלא." מתוך "איזיס הגלויה"

"רק באמצעות כוח המשיכה של הניגודים יכולים שני הקטבים- רוח וחומר לדבוק האחד אל האחר על-פני האדמה, ובהיצרפם בכיבשן ההתנסות והסבל של המודעות העצמית להתאחד לנצח." מתוך "התורה הסודית"
"הרעיון של האחדות המוחלטת היה בלתי מובן לחלוטין לתפיסתנו באם לא היה משהו קונקרטי לנגד עינינו שמכיל את האחדות הזו. והאלוהות בהיותה מוחלטת, חייבת להיות נוכחת בכל , מבלי שיהיה אטום אחד שלא יכיל אותה בתוך עצמו. השורשים, הגזע, וענפיו הרבים הנם דברים נפרדים, אך אעפ"כ הם עץ אחד." מתוך "התורה הסודית"

"הרוח האנושית מוכיחה בעצם קיומה את קיומה של הרוח האלוהית, כפי שטיפה אחת של מים מצביעה על קיומו של המקור שממנו נבעה... היכולות של הרוח האלוהית חייבות להיות הרבה יותר רחבות כפי שהאוקיאנוס גדול מהטיפה בעוצמתו ובניפחו."

.....הציווי היחידי של הקארמה –שהנה חוק נצחי ובלתי-משתנה – הינו הרמוניה מוחלטת בעולם החומר כפי שזה בעולם הרוח. לפיכך, אין זאת הקארמה המתגמלת ומענישה, אלא אנחנו הם המתגמלים ומענישים את עצמנו ,בהתאם למידה שבה אנו עובדים עם, ובשיתוף פעולה עם הטבע, וחיים על פי החוקים שמקיימים את ההרמוניה הזו – או מפירים אותם. מתוך "התורה הסודית"

אנו ניצבים מוכי תימהון לנוכח המיסתורין פרי יצירתנו, וחידות החיים אותן לא נוכל לפענח, ומאשימים את הספינקס הגדול שטורף אותנו. אולם, אין שום תאונה בחיינו, אין שום יום המעוצב בטעות, או ביש מזל, שאי אפשר להתחקות אחריו על פי מעשינו בחיים אלה או בחיים אחרים. אם מישהו מפר את חוקי ההרמוניה, או, כפי שסופר תיאוסופי מבטא זאת, "חוקי החיים", הרי שחייב האדם ליפול אל התוהו ובוהו אותו חולל. מתוך "התורה הסודית"חוק ההיוולדות מחדש או ההתגשמות המחודשת של אותה אינדיבידואליות רוחית [אותה נשמה] במשך מחזורים כמעט ללא סוף של אישיויות, כרוך באופן אינטימי, ואיתן, עם קארמה. האישיויות הן כחליפות השונות והתפקידים אותם מגלם שחקן, כשעם כל אחת מהן מזדהה אותו שחקן ומזוהה על ידי הציבור, למשך כמה שעות. האדם האמיתי [הנשמה], או הפנימי, המאייש את אותם תפקידים, יודע כל העת כי הוא האמלט למשך הזמן הקצר של כמה מערכות, המייצגות, במישור האשליה האנושית, את כל חייו של האמלט. והוא יודע שהוא היה, בערב הקודם, המלך ליר, ושינה את צורתו מאותלו מהערב שקדם; אבל הדמות החיצונית, הנראית לעין אמורה לא להיות מודעת לעובדה זו. בפועל, בחיים הרגילים הבערות הזאת הינה, לרוע המזל, מאוד ממשית. אף על פי כן, האינדיבידואליות התמידית [הנשמה] מודעת לחלוטין לעובדה זו, הגם שבגלל ההתנוונות של העין "הרוחית" בגוף הפיזי, הידע הזה איננו מסוגל להטביע את עצמו על התודעה של האישיות ... מתוך "התורה הסודית"

צלילים וצבעים הנם כולם ערכים מספריים בעלי משמעות רוחנית; כפי ששבעת צבעי הפריסמה נובעים מנקודה שמימית אחת, כך גם שבעת כוחות הטבע, שכל אחד מהם הנו מספר, הנם שבע הקרנות של האחדות, של השמש הרוחנית המרכזית. מתוך "איזיס גלויית הפנים"העובדה שאנו זהים מבחינת המקור הפיזי שלנו אינה מצליחה לגעת ברגשותינו הגבוהים והעמוקים. החומר הפיזי שאין בו נשמה ורוח או כשהוא חסר את מהותו האלוהית , אינו יכול לדבר ללב האנושי. אבל כאשר האמת בדבר הזהות של הנשמה והרוח...כפי שהתאוסופיה מלמדת , הופנמה והשתרשה בלבנו, זה יוביל אותנו רחוק בדרך של החסד והאחווה. מתוך "מפתח לתיאוסופיה"

"הסיבה העיקרית לכאב מצויה בחיפוש הבלתי פוסק שלנו אחר הקבוע שבארעי, ולא רק חיפוש, אלא פעולה כאילו כבר מצאנו את שאינו משתנה, בעולם שבו האיכות הודאית היחידה שעליה נוכל להתבסס היא השינוי... הצרכים של טבענו הרוחני לעולם לא יבואו לידי סיפוקם, אלא על ידי האושר הרוחני בלבד. כל אימת שאנחנו מצויים בגוף, הננו נתונים לכאב, לסבל, ולכל האירועים המאכזבים המתרחשים במשך החיים. משום כך, וכדי להקל על המצב, אנו רוכשים לבסוף דעת, אשר היא לבדה מסוגלת להעניק לנו את הרווחה ואת התקווה לעתיד טוב יותר. מתוך "מפתח לתאוסופיה"

 |  ראשי |  תכנית שנתית  |  כנסים והרצאות  |  קידום אחווה אנושית ובין-דתית  |  טיולים וסופי שבוע בגוון רוחני  |  כתב-עת, ספרים, דיסקים וספריה  |  מגזין אורנט  |  הרשמה לרשימת תפוצה  |  מרכזים תאוסופים בעולם  |  ציטוטים מהתאוסופיה  |  מפת אתר  |  הוספה למועדפים  | 
האגודה התאוסופית-עמותה ללא מטרות רווח- www.theosophia.co.il © כל הזכויות שמורות
בית ויטלי, צבי 2ב' רמת גן 03-7521259 03-6139189

האגודה התאוסופית בישראל

כתובת המשרד: בית ויטלי, צבי 2ב' רמת גן
קבלת קהל: בימים א'-ה', שעות 11:00-16:00
טל' 03-7521259, פקס 03-6139189
בית-חווה: לה גרדייה 49 (כניסה א') ת"א.
כתובת לדיוור: ת.ד. 4014 ר"ג 52140.
האגודה התאוסופית בישראל www.theosophia.co.il © כל הזכויות שמורות
  בניית אתרים לעסקים   אינטרדיל