|
|
קידום אחווה אנושית ובין-דתית
|
|
|
|
|
|
@if>
@if>
|
|
דתות רבות - אלוהות אחת |
|
|
בלב-ליבן של כל הדתות קיים חיפוש רוחני, אחר מהות סמויה מן העין, הנשקפת בכל מקום בטבע שמסביבנו באמצעות הסדר, היופי, הכוח והחוכמה שבבריאה.
אם אלוהים קיים בכול, אז בכל היצורים החיים יש רוח חיים אחת שמאחדת את כולם, אחדות החיים בכול משמעה אחווה של הרבים. רק כשאנחנו מבינים שאלוהים מצוי בכול, אנחנו חשים שכל החיים משתייכים לאותה אחדות חיים.
|
|
|
|
|
החוכמה האלוהית והאחווה האנושית |
|
|
אברהם אורון, הרצאה בכנס בנווה שלום, מאי 2011 הדרך לאולם הזה עוברת בתוך שפעת החיים שצומחים ופורחים, חיים שזוחלים, עפים והולכים. חיים בצורת השיח הפורח הזה, חיים בצורת הדבורה שניזונה ממנו ומפרה אותו, חיים בצורת הנמלים הפעלתניות שחיות בקהילות מאורגנות להפליא. כל צורת חיים בממלכות הצומח והחי בנויה בחוכמה מתאים ומאיברים, שפועלים בשיתוף פעולה ומאפשרים לאותה צורת חיים לתפקד ביעילות בסביבה שבה היא פועלת. כשאנחנו מגיעים לאדם אנו מוצאים בו את תבונת הגוף, התבונה שמנהלת את מערכת החיסון, חילוף החומרים, התנועה, הנשימה, הרבייה ואין ספור תפקודים חכמים שהגוף עושה ללא שום התערבות מצידנו.
|
ראה מידע נוסף
|
|
|
|
אדם מאין ולאן – מדתיות כיתתית למהות הפנימית האוניברסלית |
|
|
הרצאה של אברהם אורון בכנס בינדתי בנוה שלום, מאי 2011 כשאנחנו משקיפים על ההיסטוריה האנושית ב-2000 השנים האחרונות, נוכל לראות שהאדם עשה קפיצה עצומה בתחום המדע והטכנולוגיה. האדם התקדם מאוד בהבנת המציאות החיצונית שבה הוא חי ופועל, ובתרגום ההבנה הזו ליכולות, מוצרים וכלים שמקדמים את איכות החיים החיצונית שלו. אך במה שנוגע להבנת האדם את מהותה ומקורה של תופעת החיים על פני כדור הארץ ושל הבנת האדם את עצמו ואת יעודו, נראה שההתקדמות ב-2000 השנים האחרונות לא היתה מזהירה. יש עדיין פער גדול בין ההתפתחות המנטלית והטכנולוגית של האדם לבין ההתפתחות הרוחנית והמוסרית שלו.
|
ראה מידע נוסף
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|