חדשות ועדכונים

שלוש מטרות - האגודה התאוסופית
מפגשי מדיטציה

אם אינכם מצליחים לצפות במסר לחצו כאן

תאוסופיה בישראל – ידע המוסיף משמעות לחיים


מפגש למידה לחברים ולבוגרי קורסים – יום ראשון 05.04.2020
ציטוטים מתוך הספר "מדיטציות על הדרך וסגולותיה" / אנני בזאנטנאספו על ידי E.G. Cooper
MEDITATIONS on the path and its qualifications
Compiled from the works of ANNIE BESANT
תרגמה: ענת כהן

להדפסה בתחתית הדף

הבחנה, Discrimination

1. אתם חייבים לפתח יכולת הבחנה, הבחנה אמיתית, ולדעת את ההבדל בין בעל הערך לחסר הערך בכל דבר שמקיף אתכם בחיים. באנשים ובנשים שאתם פוגשים, אתם חייבים ללמוד להבחין בין האלוהים שבתוכם לבין התשוקות והשטויות והשגיאות, שהינם חיצוניים.

2. בראותכם את האלוהי, בראותכם את הטוב שבכל אדם ולא את הגרוע, אתם חייבים ללמוד להזדהות עם הטוב ביותר כדי לסייע לו. לא לשנוא את הגרוע, כי שנאה רק מחזקת את אחיזתו של הרע הזה בו ומקשה עליו להתעלות. זוהי התכונה הראשונה שנרכשת בצעידה על דרך המבחן.

3. תמיד יש לנו אפשרות לבחור אם מעט ניסיון יספיק לנו, או שאנחנו זקוקים לעוד ועוד לפני שנרצה ללמוד את השיעור. מה שקרוי בכל הדתות "חטא" הוא הבחירה המכוונת בנמוך, לאחר שלמדנו להבחין בין הנמוך לבין הגבוה.

4. צורך אחד הוא להעריך מלכתחילה את כוחנו ולהתאים מה שאנחנו עושים למידה הזאת. אין זו שאלה של כמות העבודה, אלא היחס בין כמות העבודה ליכולתנו לעשותה.

5. אלה שמתרחקים מחיי הגוף, ומאמנים את עצמם לחיים של המיינד, שמחפשים את מה שתמידי יחסית, עוזרים לאבולוציה האנושית.

6. מעל ומעבר לכל דבר אחר הם עומדים בתנאים לשירות, ולכן כשהם בוחרים את המחשבות להן יקדישו את האנרגיה שלהם, הם לוקחים בחשבון את השפעתן בעולם החיצוני – עד כמה הן יפעלו לעזרה, עד כמה הן יפעלו לחיזוק, עד כמה הן יפעלו לטיהור.

7. הם... יגרמו במכוון שתודעתם תהיה מגנט לכל דבר שהוא טוב, כך שכל מה שרע יגווע כשהוא יסתער עליהם... וכל מה שטוב יוכל לזרום אל תוך תודעתם כדי לזכות שם בהזנה רעננה.

8. אל תרשו לגוף כרגע לבחור את זמנו, אלא אַמנו אותו לציות מיידי ואוטומטי, שיעשה אותו למשרת יעיל של המיינד. אם תמצאו לאחר משך זמן של תרגול שבחרתם לא נכון, עשו שינוי. אל תהיו קשוחים מפני שאתם שואפים לחזק את רצונכם, היו מוכנים לשנות מה שאינו פועל היטב, אבל שנו זאת בזמן המתאים לכם וכרצונכם.

9. ובכן, הידע בידיכם, לו רק תפנו את מחשבותיכם ליישומו. אל תתפרעו עם תוכניות לתיקון חברתי ושינוי רק מפני שבמבט ראשון הן נראות כאילו ישפרו את התנאים במהירות, מבלי שתבחנו את השנה שלאחר מכן ואת השנה שאחריה, לראות אם התוכנית... אכן תפעל לטובה מאריכת ימים של החברה שעליה היא תיושם.

10. עבודתנו כתיאוסופים היא להתמסר לפתרון הבעיות הגדולות של האבולוציה. לנסות לראות, ככל שנוכל, איפה אפשר להוציא את האחווה לפועל ללא שיקול נוסף.

11. היינו שמחים לרצות להגיע לגבוה ביותר, כי ללא הרצייה הזאת לא נתקדם כלל. אנחנו מנועים על ידי הרצון לאחד את עצמנו עם דברים ארעיים, ממוצעים ומצומצמים. האם לא נוכל לדחוף את עצמנו קדימה על ידי רצייה לאחד את עצמנו עם התמידי, הנאצל והפתוח לרווחה?

12. הייתי ממריצה במיוחד את המבוגרים שביניכם, אל תנסו לבחון את החשיבה של הדור הצעיר. כל דור מתקדם רחוק יותר לאורך הדרך אל האמת מזה שלפניו. אנחנו המבוגרים איננו מחזיקים באמת, אנחנו רק לומדים אותה, ולצעירים יש יתרון אחרי הכול, כי הם רוכשים בקלות את האמיתות שאנחנו למדנו במאבק, בחרדה ובייסורים של המיינד.

13. לשם הבחנה בין החיוני לבלתי חיוני, יש לטפח ותרנות מתונה, אדיבות נעימה, בכל העניינים שאינם חיוניים. טוב לוותר בדברים קטנים שאינם חשובים, כדי שתוכלו לעקוב בשלמות אחר הדברים החשובים.

14. ואז עליכם ללמוד גם להבחין בין החובה לעזור לבין הרצון לשלוט. יש כל כך הרבה אנשים שתמיד מחטטים במחשבות ובפעולות של אנשים אחרים ורוצים, כביכול, להציל את נשמות ידידיהם במקום לטפל באלו של עצמם.

15. יש ללמוד גם להבחין בין אמת לשקר. לא כפי שהעולם מבחין, אלא כפי שתלמיד הנסתר מבחין.

16. עליכם ללמוד להבחין בכל מסביבכם, ובכל אחד מסביבכם. בין היסוד התמידי לבין הבלתי תמידי, בין פני השטח לבין התכולה, אם אפשר לומר כך, בין הנצחי לבין הארעי.

17. מרגע שקיימת ידיעת הרע, מאותו רגע יש גם השפלה מכוונת אם נכנעים לדחף.

18. אמת מוחלטת קיימת אך ורק באישווארה Is`vara– בסנסקריט - האדון, העצמי העילאי]. הטוב והרע שלנו יחסיים, ותלויים אצל כל אחד מאיתנו הרבה במצב האבולוציה שאליו הגענו.

19. אם נציג בפני נשמה בלתי מוכנה אידיאל כה נעלה שאינו מניע אותה, נבלום את האבולוציה שלה.

20. התנסות היא חוק החיים, היא חוק הצמיחה... איך תוכל לצמוח התנסות בין נכון לשגוי אם אין התנסות בטוב וברע?

21. כשאתם אומרים לאדם דבר שהינו גבוה מידי בשבילו, אותו אדם יודע שדיברתם שטויות, כי ציויתם עליו לבצע מה שאין לו שום כוח לבצע. השטות שלכם הציבה בפניו מניע, שאינו מניע אותו.

22. מאפיין זה של האמת אצל תלמיד הנסתר הוא גם מדריכו וגם המגן שלו. מדריכו, כי הוא נותן לו תובנה שמאפשרת לו לבחור בין דרך האמת לדרך השקר... ומגינו, כי רק כשהוא עטוי במגן הזה של האמת כל האשליות והזוהר של המישורים, שדרכם הוא עובר, אינם מזיקים לו.

23. כי בתרגול האמת בחשיבה, בדיבור ובפעולה, מתעוררת בו בהדרגה אותה תובנה רוחנית שנוקבת דרך כל מעטה של אשלייה, ושנגדה אין בטבע כל אפשרות להפעיל הולכת-שולל מוצלחת.

24. בכל מקום פְּרושִׂים מַעֲטִים, בכל מקום בעולם האשליה מצויות תופעות המירמה הללו, עד שהתובנה הרוחנית תוכל לחדור דרך כולם בראייה ישירה ובלתי משתנה.

25. כך שעליכם להפריד בין הדברים המתים לבין אלה שנולדים. ...דעו על אילו מהם עדיף ליישם את כוחכם ומאמציכם. זכרו זאת תמיד, למען חיסכון במאמץ. חכם יותר מצידכם לבחור את צורות התפתחות החיים שלא סביר כי יוכרו על ידי רבים, אולי על ידי רוב האנשים והנשים סביבכם.

26. בני אדם נישאים עם הזרם מפני שאינם יודעים, הם חסרי אונים מפני שהם עיוורים. האדם שיסיים את מסלולו יותר מהר ממה שיסיים ההמון המצוי של בני האדם... זקוק לחוכמה כמו גם לאהבה, לידיעה כמו גם למסירות. אין לו כל צורך לשחוק לאט את חוליות השלשלאות שחושלו לפני זמן רב, הוא יכול לשייפן במהירות, ולהיפטר מהן ביעילות רבה ממש כאילו החלידו לאיטן ושחררו אותו.

27. אנחנו מסרבים להיות מדוכאים בקדרות שלא לצורך, כפי שאנחנו מסרבים להיות שמחים ועליזים באור שלא לצורך. אנחנו מאזנים התנסות אחת עם השנייה, מסלקים את הקוץ של כאב נוכחי באמצעות זיכרון של שמחה בעבר וטעם מוקדם של שמחה בעתיד... עד שגם זה וגם האחרת אינם יכולים להרעיד את אחיזתה היציבה של הנשמה.

28. הראשון לכישורים... קרוי הבחנה, בין הממשי לבלתי ממשי. ...למדוט על איכות ואז לחיות אותה, זוהי הדרך להתקדמות ברורה.

29. בתוך החצר החיצונה האלוהי חייב להיות מוכר, לא חשוב עד כמה עבים המַעֲטים המסתירים אותו, כי שם אמורות עיני הרוח להיפקח, ושם אמור שלא להיות שום מסך בינו לבין העצמי של אנשים אחרים.

30. לתלמיד הנסתר אין כל ברירה בין הנכון לשגוי, הוא חייב לעשות את הנכון בכל מחיר ויהיה הויתור אשר יהיה. הוא אינו יכול, כפי שאחדים עושים, להסס בין המסלול שהוא אחד עם הרצון האלוהי לבין המסלול שהולך כנגדו.

לחץ כאן להדפסת מדיטציות חודש אפריל

נשלח לכתובת מהכתובת to@theosophia.co.il
שולח: תאוסופיה - בית להתפתחות רוחנית ואחווה אנושית
כתובת השולח: בית ויטלי, צבי 2ב` רמת גן
הסרה מהרשימה | עדכון פרטים | דיווח דיוור לא מורשה

רב מסר מערכת דיוור ודפי נחיתה
.ReadMsgBody{width:100%}.ExternalClass{width:100%}body{direction:rtl}span.yshortcuts,a span{color:#000;background-color:none;border:0}span.yshortcuts:hover,span.yshortcuts:active,span.yshortcuts:focus{color:#000;background-color:none;border:0}
 |  ראשי |  כנסים והרצאות  |  קידום אחווה אנושית ובין-דתית  |  טיולים וסופי שבוע בגוון רוחני  |  כתב-עת, ספרים, דיסקים וספריה  |  מגזין אורנט  |  הרשמה לרשימת תפוצה  |  מרכזים תאוסופים בעולם  |  ציטוטים מהתאוסופיה  |  מפת אתר  |  הוספה למועדפים  | 
האגודה התאוסופית-עמותה ללא מטרות רווח- www.theosophia.co.il © כל הזכויות שמורות
בית ויטלי, צבי 2ב' רמת גן 03-7521259 03-6139189

האגודה התאוסופית בישראל

כתובת המשרד: בית ויטלי, צבי 2ב' רמת גן
קבלת קהל: בימים א'-ה', שעות 11:00-16:00
טל' 03-7521259, פקס 03-6139189
בית-חווה: לה גרדייה 49 (כניסה א') ת"א.
כתובת לדיוור: ת.ד. 4014 ר"ג 52140.
האגודה התאוסופית בישראל www.theosophia.co.il © כל הזכויות שמורות
  בניית אתרים לעסקים   אינטרדיל